مقاله سئو شده چیست؟

گوگل دائماً الگوریتم‌های جستجوی خود را تغییر می‌دهد. مقاله سئو شده یکی از مهم ترین بخش های یک وب سایت موفق به شمار می رود. مقاله سئو شده در واقع محتوای سئو شده ای است که شرایط لازم برای دریافت رتبه بالاتر در صفحات نتایج جستجوی گوگل را دارد. تنها به خاطر اینکه محتوای شما سئو شده باشد، به این معنا نیست که می تواند رتبه های بالاتر را از آن خود کند. افزایش رتبه سایت به عوامل زیادی بستگی دارد و همچنین تولید محتوا باید بر اساس سئو و با استراتژی مشخص انجام شود. در این صورت با تولید حتی چند مقاله‌ هم می‌توانید بازدید خوبی از گوگل دریافت کنید و در تولید محتوای سئو شده، باید توازن مناسبی بین استفاده از عبارات کلیدی و ارتباط محتوا با موضوع اصلی، برقرار باشد.

مقاله-سئو-شده-چیست؟
مقاله سئو شده چیست؟

چگونه مقاله سئو شده بنویسیم؟

کلمات کلیدی مناسبی پیدا کنید

در گذشته الگوریتم‌های SEO گوگل به وبسایت‌هایی که از کلمات کلیدی زیاد استفاده می‌کنند بها می‌داد. درواقع این الگوریتم بر اساس کلمات کلیدی زیاد در مقالات و بالا بودن چگالی این کلمات در متن برنامه ریزی شده بود. اما الگوریتم سالهای اخیر گوگل و موتورهای جستجو، مقالاتی که بیشتر از 10 کلمه کلیدی را در تگ‌های خود ثبت کنند، در پایین‌ترین رتبه قرار می‌دهد.در مقاله‌ی قبلی از آموزش سئو، درباره‌ی کلمات کلیدی توضیحاتی ارائه شد. ابتدا این مقاله ها را مطالعه فرمایید و طی دستورالعمل آن به دنبال بهترین کلمات کلیدی برای مقاله‌ی خود باشید.

کلمات کلیدی را به این بخش‌ها اضافه کنید

بخش‌هایی از سایت هستند که نقش کلیدی‌تری در سایت دارند. در این بخش‌ها بهتر است از کلمات کلیدی استفاده شود.

  • تگ‌های عنوان
  • آدرس صفحه (URL)
  • متن alt برای عکس
  • تگ توضیحات متا

متن محتوا را سئو کنید

معمولاً بیشترین بخش محتوای سایت‌ها را محتوای متنی تشکیل می‌دهند. اینکه ما متنی را بنویسیم و در صفحه‌ای از سایت قرار دهیم و آن را به حال خود رها کنیم اشتباه بزرگی است. طول متن و استفاده از کلمات مناسب سئو در مقاله نویسی می تواند متن شما را در رتبه بهترین قرار دهد. بر اساس الگوریتم های جدید گوگل، یک مقاله سئو شده مناسب باید دارای 900 کلمه یا بیشتر باشد. از آنجایی که موتورهای جستجو تمایل بسیار زیادی به نمایش مطالب طولانی تر و کامل تر دارند، بهتر است مقاله شما 900 کلمه یا بیشتر باشد.
برای بهینه‌سازی محتوای متنی باید نکات زیر را رعایت کنید.

  • خوانا بودن محتوا
  • استفاده از محتوای مرتبط و با کیفیت
  • رفع خطای نگارشی و املایی
  • پاراگراف بندی صحیح محتوا
  • توزیع یکسان کلمات کلیدی در محتوا
  • استفاده از عنوان و زیر عنوان‌های مرتبط
  • ادامه دادن محتوا حداقل تا ۳۰۰ کلمه
  • قرار دادن کلمه‌ی کلیدی در پاراگ اول (در ۱۰۰ کلمه‌ی ابتدایی)
  • استفاده از جملات با طول مناسب (استفاده از جملات طولانی ممنوع)

لینک‌های داخلی بیشتر

لینک ‌دهی و سئو در مقاله نویسی باعث می‌شود تا خزنده گوگل (google crawler) به صفحات دیگر شما رجوع کند و جایگاه شما را در ربته بندی و ارتباط بین صفحات افزایش دهد. سعی کنید مقالات مرتبط را به صورت کلیدواژه لینک‌دهی شده به پست خود وصل کنید یا از ترفند (همچنین ببینید) استفاده کنید. این کار علاوه بر رتبه‌گیری بالا، باعث افزایش ارتباط بین صفحات وبلاگ و هدایت کاربر به صفحات دیگر سایت می‌شود که تاثیر بسیاری در ماندگاری کاربر در سایت و فروش محصولاتتان خواهد داشت. ماندگاری بالا از مهمترین اهداف سئو در مقاله نویسی است.

مقالات را به‌طور منظم به‌روز کنید

جهان به طور مداوم در حال تغییر است و گوگل به کاربران خود محتواهای به‌ روزتری ارائه می‌دهد.برای بهبود نتایج مقالات در گوگل، باید آن‌ها را به‌ صورت منظم به‌ روز کنیم.

از کلمات کلیدی در تگ‌های H2  یا H3 استفاده کنید

بهترین مقالات به بخش‌های مختلف تحت عنوان‌های خاص تقسیم می‌شوند. قرار دادن کلمات کلیدی در عنوان‌های H2 , H3 باعث جلب‌توجه گوگل به بخش‌های مختلف  متن مقاله می‌شود.

محتوا با ارزش

این تا کنون مهمترین نکته ما است. اینترنت آنقدر پر از آشفتگی است که شما واقعاً باید چیزی را با ارزش واقعی بنویسید تا بتواند در گوگل بایستد. اینترنت در درجه اول وسیله ای برای برقراری ارتباط اطلاعات است. هنگامی که تحقیق در مورد کلید واژه خود را انجام دادید،، متوجه خواهید شد که بسیاری از کلمات کلیدی دم بلند شما سؤالاتی دارند. به طور ضمنی یا صریح. این سؤالات واقعی است که مشتریان هدف شما هنگام جستجوی اطلاعات در Google تایپ می کنند. آنها یا به دنبال یک سرویس محلی یا اطلاعات مربوط به یک مشکل هستند.

 برچسب بزنید

اگر چند مقاله از سایت شما به گونه‌ای باهم در ارتباط هستند که در زیردسته‌ی جدیدی قرار می‌گیرند، بهتر است نام این زیر دسته به عنوان یک برچسب (tag) برای این مقالات استفاده شود.

توضیحات متا 

بهترین راه ایجاد توضیحات متا برای مقاله استفاده از افزونه  Yoast SEO plugin  در وردپرس است.شما با این افزونه می‌توانید عنوان و آدرس مقاله را هم مدیریت کنید. کلمات کلیدی ۱۵۵ کاراکتری که خلاصه‌ای از محتوای مقاله  است.معمولا در زیر لینک آبی نتایج گوگل نمایش داده می‌شود. اگر توضیح متا را به گوگل ارائه ندهید گوگل خود یک قطعه تصادفی از مقاله را نمایش می‌دهد. معمولاً این پیغامی  نیست که شما می‌خواهید درباره مقاله خود به کاربر بدهید پس  باید آن را شخصی‌سازی کنید.

مقالات مناسب نمایش در موبایل نیز باشد

یکی از مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها توسط گوگل نمایش صحیح وب‌سایت در موبایل است.تقریباً در حال حاضر تمام افرادی که با اینترنت سروکار دارند از موبایل برای انجام فعالیت‌های اینترنتی خود استفاده می‌کنند.

اشتراک ‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی 

با ظهور رسانه‌های اجتماعی، مردم بیشتر و بیشتر می‌خواهند محتوای خود را با دوستان و دیگران در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی موردعلاقه خود به اشتراک بگذارند.

اگر در حال حاضر در سایت خود از قابلیت اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنید وقت آن است که آن را اضافه کنید.

یکی از ساده‌ترین راه استفاده از افزونه اشتراک‌گذاری است  که دکمه‌های اشتراک‌ گذاری اجتماعی را در کنار هر مقاله‌ی وبلاگ نمایش می‌دهد.

استفاده از  کلمات کلیدی LSI

یکی از پیشرفته‌ترین تکنیک‌های کسب رتبه برای مقالات استفاده از کلمات کلیدی (LSI (Latent semantic analysis به فارسی آنالیز پنهان مفهومی است برای پیدا کردن این کلمات به پایین نتیجه جستجوهای گوگل بروید.وقتی در گوگل کلمه یا موضوعی را جستجو می‌کنیم گوگل موضوعات مرتبط را نیز پیشنهاد می‌دهد.

دسته بندی مطالب

مطالب سایت را دسته‌بندی کنید تا تمام مطالب به صورت طبقه بندی شده کنار هم قرار بگیرند. به کمک دسته‌بندی می‌توانید برای هر نوع مطلب در سایت خود یک آرشیو داشته باشید.

بهینه‌ سازی تصاویر

تصاویر خود را برای سئو آماده کنید
 حجم تصویر

حجم تصویر باید به گونه باشد که در سرعت‌ بالا آمدن سایت اختلال ایجاد نکند.برای این کار می‌توانید از نرم‌افزار فتوشاپ کمک بگیرید.

تغییر نام تصاویر

قبل از آپلود تصویر نام آن را تغییر دهید.سعی کنید در نام تصاویر از کلمات کلیدی مربوط به محتوای مقاله استفاده کنید.

alt text

برای alt text یک توضیح مختصر درباره موضوع مقاله بنویسید.این کار را در هنگام اضافه کردن تصویر به مقاله در وردپرس به‌ راحتی می‌توان انجام داد.

سخن آخر

رعایت این اصول سئو در تولید محتوا قطعاً تاثیر زیادی برای کسب جایگاه مناسب در نتایج موتورهای جستجو خواهد داشت. اما نکته‌ی مهم این است که باید سعی کنید برای کاربران بنویسید. اگر مقالات شما اختصاصی و با کیفیت باشند احتمال بازگشت کاربر به سایت شما افزایش می‌یابد.

لینک ساز سامانه خرید و فروش بک لینک و ریپورتاژ آگهی