تولید محتوا و راه های افزایش بازدید وب سایت

چه کارهایی باید برای افزایش سئوی محتوای سایت خود انجام دهید؟

seo

تولید یک محتوای ارزشمند، عبارت است از نوشتن مطالب مفید، استفاده از تصاویر، ویدئوها و… در یک سایت؛ که خود پروسه ای زمان بر است. به کمک مطالب مفید و فایل های چند رسانه ای می توانید یک محتوای سئو شده، ارزشمند و جذاب تولید کنید که باعث جذب مخاطب و مشتریان بیشتر برای شما می شود. هر کاری که روی محتوای خود انجام می دهید و هر بخشی که به آن اضافه می کنید، می تواند به افزایش سئوی آن محتوا کمک کند. در این مطلب یاد می گیرید که چطور با ارزیابی سئوی محتوا ، رتبه سایت خود را در گوگل افزایش دهید.

کلمات کلیدی

روزهایی که میشد با استفاده زیاد از کلمات کلیدی در محتوا به فریب گوگل پرداخت، گذشته است. در آن روزها بعضی از صاحبین سایت ها با استفاده مکرر از کلمات کلیدی اینطور وانمود می کردند که مطلب آنها در آن کلمه کلیدی بسیار پر محتواست.

اما امروزه قبل از نوشتن هر گونه محتوا می بایست تحقیقات گسترده ای را درباره کلمات کلیدی کنید. کلمات کلیدی بلندتر احتمال کسب رتبه بهتر را افزایش می دهند و شما می بایست همواره با پیدا کردن کلمات کلیدی جدید و نوشتن مطالب مرتبط با آن، سایت خود را از این حیث تقویت کنید.

از عناوین جذاب استفاده کنید

عنواین مطالب تاثیر زیادی بر روی احتمال کلیک کاربران و همینطور افزایش ترافیک سایت دارد. به طور کلی 80 درصد افراد، عنوان مطالب را مشاهده می کنند، اما تنها 20 درصد از آنها بر روی مطالب کلیک می کنند.

برای نوشتن عناوین جذاب نیازی نیست که حتما یک نویسنده قهار باشید. از کلمات و عبارت تاثیر گذار و پرطرفدار در عنوان صفحات استفاده کرده تا احتمال کلیک بر روی آنها را افزایش دهید.

اما این مسئله چه تاثیری بر روی سئو دارد؟ عناوین صفحه بیشترین تاثیر را بر روی کاربر می گذارند و درصورتی که خوب نوشته شده باشند، باعث افزایش CTR سایت در نتایج جستجو می گردند. افزایش CTR نیز به معنی کاربرپسند بودن محتواست و گوگل به این مسئله اهمیت زیادی می دهد.

لینک های خارجی

لینک های خارجی همانند لینک های داخلی در استراتژی سئو سایت مهم هستند. لینک ها بعد از محتوا دومین چیزی هستند که گوگل اهمیت زیادی به آنها می دهد.

وقتی درباره موضوعی در حال نوشتن مطلب هستید و احساس می کنید که لینک به یک سایت دیگر می تواند کمک بیشتری به کاربران در این زمینه کند، حتما این کار را انجام دهید. دقت داشته باید که تنها به سایتهای معتبری لینک دهید که برای کاربران مفید خواهد بود.

گوگل و سایر موتورهای جستجو لینک های خارجی سایت شما را نیز در رتبه دهی به صفحات سایت دخیل می کنند.

سرعت سایت

تصور کنید که بر روی سایتی کلیک کرده و زمان زیادی را برای بارگذاری کامل آن منتظر مانده اید. مطمئنا هر کاربری در این شرایط سایت را ترک کرده و دیگر وارد آن نمی شود.

سرعت سایت نه تنها یکی از فاکتورهای مستقیم و تاثیر گذار در سئو می باشد، بلکه امری ضروری در جلب رضایت کاربران است. اگر سرعت بارگذاری سایت شما بیش از 3 ثانیه باشد، احتمالا با مشکلاتی مواجه هستید. یک مطلب سایت شما ممکن است برای کاربران بسیار جذاب باشد، اما به خاطر کند بودن سرعت سایت، احتمالا دیگر به سایت شما مراجعه نکنند.

برای تست سرعت سایت می توانید از ابزارهایی مانند GTMetrix، Pingdom و Google Insight بهره برده و با استفاده از این ابزارها، راه حل های مشکل سرعت سایت را نیز مشاهده کنید.

به فرمت محتوا بی توجهی نکنید

اگر همچنان با سبک دوران دانشگاه یا مدرسه، مطلب مینویسید احتمالا در بازاریابی محتوا با موفقیت رو به رو نمی شوید. وقتی صحبت از پست یک وبلاگ می شود، قوانین جدید خود را نشان می دهند. در بین این قوانین، فرمت نوشته ها بسیار مهم است و تاثیر به سزایی در جلب نظر کاربران و موتورهای جستجو دارد.

بهتر است از جملات کوتاه تر استفاده کرده و نهایتا دو یا سه جمله را در یک پاراگراف جا دهید. بعد از آن نیز می توانید از یک جمله مجزا برای تاکید بر روی گفته ها استفاده کنید. ساختار کلی صفحه نیز بایست مانند تصاویر صفحه از قابلیت دیداری خوبی برخوردار باشد.

اما مهمترین نکته استفاده از هدینگ ها در متن محتوا است. هدینگ ها موجب تقسیم کردن محتوا به بخش های مجزا شده و هضم مطلب را برای کاربران آسانتر می کند. همچنین این کار تاثیر به سزایی در درک موتورهای جستجو از مطلب شما داشته و به سئو آن کمک زیادی می کند.

هدینگ شماره 2 و 3 نقش به سزایی در طول محتوای صفحه دارند و استفاده حداقل یک بار از کلمه کلیدی در این هدینگ ها، پیشنهاد می شود.

لینک های داخلی

اگر در حیطه سئو تازه کار هستید، شاید برای اولین بار باشد که عبارت لینک های داخلی به گوشتان خورده باشد، اما لینک های داخلی مزایای زیادی به همراه دارند. آنها نه تنها به کاربران کمک می کنند، بلکه در سئو و ترافیک سایت نیز بسیار موثرند.

وقتی در حال نوشتن یک پست جدید در وبلاگ سایت هستید و از عبارتی استفاده می کنید که در پست های قبلی درباره آن توضیحات کاملی داده اید، می توانید از طریق لینک داخلی به آن مطلب اشاره کنید.

این موضوع احتمالا باعث می شود که خوانندگان مطلب به لینک ارجاع شده بروند و به جای کلیک بر روی دکمه بک و در نتیجه افزایش بانس ریت، به گشت زنی در سایت بپردازند.

محتوای بلند بنویسید

نه تنها کاربران به مطالب بسیار بلند و جامع علاقه مند، بلکه موتورهای جستجو نیز این نوع مطالب را دوست داشته و بهای بیشتری به مطالب بیش از 2000 کلمه می دهند.

در حقیقت بیشتر مطالبی که در رتبه های یک تا سوم نتایج گوگل قرار دارند، دارای بیش از 2000 کلمه محتوا هستند. همچنین مطالب بلندتر از شانس بیشتری برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی برخوردارند. البته کاملا واضح است که در مطالب بلندتر به فرمت محتوا دقت بیشتری بایست کنید تا دچار از هم گسیختگی نشود.

به کوچکترین نکات نیز اهمیت دهید

ما به اهمیت کلمات کلیدی در محتوا اشاره کردیم، اما تمام توجه شما نبایست صرفا به استفاده از آنها در متن محتوا باشد. از جمله مبانی سئو یک صفحه می توان به برچسب ها، عنوان صفحه، متای توضیحات، متن جایگزین عکس ها و یو آر ال آن اشاره کرد.

بعضی مواقع که برای پست مطالب عجله داریم، ممکن است این مبانی اولیه سئو از یادمان برود و از آنها غافل شویم. اما همین موارد کوچک در کنار یکدیگر می توانند تاثیر بزرگی گذارند. فراموش کردن استفاده از کلمات کلیدی در عنوان صفحه، یو آر ال آن و متای توضیحات و همچنین غافل شدن از متن جایگزین عکس ها، می تواند آسیب جدی به سئو وب سایت بزند.

بدون داشتن یک استراتژی و نظم در پروسه سئو سایت نمیتوان به ترافیک طبیعی برای سایت، دست یافت.

حضور در شبکه های اجتماعی

وب سایت شما از هر نوعی که باشد، می بایست حضور قوی در شبکه های اجتماعی داشته باشد تا برند خود را روز به روز قوی تر کنید. شبکه های اجتماعی موجب ارتباط نزدیک بین شما و مشتریانتان می گردد.

شبکه های اجتماعی موجب افزایش ارتباط شما با کاربران در سطح شخصی تری شده و از این طریق، ترافیک بیشتری برای سایت می توانید کسب کنید. اما آیا می دانستید که شبکه های اجتماعی بر روی سئو سایت نیز تاثیر گذارند؟

شبکه های اجتماعی به واسطه تمام کارکردهایی که به آنها اشاره شد، در موجموع موجب افزایش بازدید از سایت و ارتقا سئو آن می گردند.

به محتوای تصویری و مدیا اهمیت دهید

یکی از راه هایی که محتوای یک صفحه را می تواند جذاب تر کند، استفاده از تصاویر و فایل های مدیاست. بسیاری از کاربران بعد از ورود به صفحه می خواهند هر چه سریعتر با اصل محتوا آشنا شوند. استفاده از نمودارها، اینفوگرافیک ها و ویدئوها کمک زیادی به جذب این نوع کاربران می تواند کند.

اهمیت هر چه بیشتر به کاربران و ایجاد محتوای بر طبق خواسته آنان، موجب کاهش بانس ریت، اشتراک گذاری بیشتر مطالب، گرفتن بک لینک های بیشتر و در نهایت کسب رتبه بهتر در نتایج جستجو می گردد.