مزایای تبلیغات اینترنتی در سئو

تبلیغات اینترنتی چیست؟

تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات آنلاین به تبلیغاتی گفته می‌شود که در بستر اینترنت وجود دارد. امروزه، این نوع تبلیغات یکی از موثرترین راه‌های بازاریابی برای هر برندی است. به‌ طورکلی تبلیغات آنلاین راه بسیار خوبی برای ارائه تولیدات یا خدمات یک شرکت به‌ صورت کم هزینه و کارآمد می‌باشد. مدیران موسسات و شرکت ها به دنبال راه های تبلیغات ارزان و کاربردی هستند که با تاثیر گذاری بر افراد و یا شرکت های خاص آنها را به استفاده از محصولات و یا خدمات خود ترغیب کنند.  اگر شما به سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و یا رسانه‌های اجتماعی مختلف مانند فیس‌بوک، تلگرام، اینستاگرام و … نگاه کنید، تعداد زیادی تبلیغات خواهید دید.

مزایای استفاده از تبلیغات اینترنتی

کاهش هزینه‌ها

یکی از مهمترین مزایای تبلیغات اینترنتی مقرون به صرفه بودن آن است. یعنی با هزینه کمتر نسبت به مابقی رسانه ها ، تبلیغ خود را در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار دهید.شاید بتوان گفت هدف از تبلیغات اینترنتی علاوه بر دسترسی به طیف وسیعی از مخاطبان واقعی، کاهش هزینه‌ها نیز هست. همان طور که گفته شد با هدف‌گیری دقیق مخاطبان و گزارش‌گیری می‌توان بازدهی را افزایش داد و به این ترتیب هزینه‌های حاصل از تبلیغات را کاهش داد.

مخاطب یابی هدفمند و دسترسی بیشتر به کاربران

مخاطبان هدف زمان زیادی را در محیط اینترنت سپری می‌کنند و تبلیغات در این محیط می‌تواند بیشترین تأثیر را بر روی ایشان داشته باشد. در تبلیغات اینترنتی این قابلیت وجود دارد که بسته به نوع مخاطب ، بتوانید تبلیغات خود برای گروه های خاصی از مخاطبان ارسال کنید و در سایتهای مختلف که کاربران مختلف از لحاظ گروه های سنی و یا نوع کسب و کار دارند برای تبلیغ برند خود استفاده کنید. این کار باعث میشود کیفیت تبلیغات شما بهتر شده و نتیجه بهتری را کسب کنید.

استفاده از اطاعات بیشتر در تبلیغات

ارائه اطلاعات بیشتر در تبلیغات از دیگر مزایای تبلیغات اینترنتی است. به این معنا که  شرکت ها می توانند اطلاعات بیشتر و جزئیات دقیقتری از کالاها و خدمات خود را به مخاطبان ارائه دهند و در روزنامه و مجلات فقط میتوان یک کادر تبلیغاتی داشت که تعداد محدودی متن در آن قرار میگیرد اما در تبلیغات اینترنتی می توان از فایل های تصویری گیف (GIF) استفاده کرد که با عوض شدن عکس آن از نوشته های بیشتری بهره برد و یا با نمایش تیزر چند ثانیه ای در ویدئوها اطلاعات کاملتری را در معرض نمایش قرار داد و یا اینکه با کلیک روی تبلیغ به سایت و یا صفحه خاصی برود تا اطلاعات کاملتر در آن به نمایش در بیاید.

قابلیت اشتراک‌ گذاری

تقریبا تمام کانال‌های بازاریابی دیجیتال قابلیت به اشتراک‌گذاری دارند. به راحتی یک کلیک، محتوای شما در سراسر فضای وب پخش می‌شود. اگر محتوای شما به اندازه کافی جذاب و قابل تعامل باشد، مخاطبان بسیاری محتوای موردنظر را برای دوستان خود ارسال و در نتیجه افراد بیشتری از آن استفاده می‌کنند. این به اشتراک‌گذاری‌ها تاثیر زیادی بر روی برند شما دارد و می‌تواند فروش شما را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

روش های پرداخت معقول و مناسب

پرداخت بهتر، معقول و مناسب یکی دیگر از مزایای تبلیغات و بازاریابی آنلاین به شمار می رود. در بازاریابی آفلاین می بایست کل مبلغ تبلیغ در همان ابتدا پرداخت شود اما در بازاریابی آنلاین و استفاده از تبلیغات اینترنتی میتوان پرداخت هزینه را بر اساس کلیک ها ، مخاطبان واقعی انجام داد.

قابلیت نظارت آنلاین، ویرایش و بروزرسانی

تبلیغات اینترنتی را می توان بعد از ارسال فایل مورد نظر ویرایش و یا حذف کرد. به طور مثال برای تغییر اطلاعات موجود در تبلیغات ارسالی در یک سایت فقط کافیست نسخه جدید را آپلود نمود و کد تبلیغ را تغییر داد اما در رسانه های دیگری که چاپ میشوند این امکان وجود ندارد و همچنین بازاریابان بصورت لحظه‌ای از تعداد بازدید کنندگان و آمار مربوط به مقدار ارسال شده در نوتیفکیشن خود با خبر شوند و در آخر یک گزارش از مقدار ارسال شده و میزان بازدید تبلیغات خود داشته باشند.

قدرت برند سازی بالا

برند سازی لوگو ، نام شرکت و نام محصولات  یکی از مهمترین روش های بازاریابی به حساب می آید و تبلیغات اینترنتی به بهینه سازی روند برند سازی کمک بسزایی میکند.

Online_Advertising
Online_Advertising

انواع تبلیغات اینترنتی

تبلیغات بنری

تبلیغات بنری اولین و ساده ترین نوع تبلیغات آنلاین است. در این دسته از تبلیغات، یک بنر تمام صفحه و یا در سایزهای کوچک تر به مخاطبان نمایش داده می شود. شما به کمک ابزارهای طراحی بنر تبلیغاتی می توانید به سادگی محصول و یا سرویس خود را معرفی کنید. همچنین، می توانید بر روی بنرها یک دکمه قرار دهید و مخاطبان خود را تشویق کنید تا بر این دکمه کلیک کرده و به فعالیت خاصی مثلاً ورود به یک صفحه فرود خاص و … بپردازند.

تبلیغات ویدئویی

تبلیغات ویدیویی، دسته‌ای دیگر از تبلیغات اینترنتی است که شما از طریق یک ویدئوی چند ثانیه‌ای، محصول و یا سرویس خود را به مخاطبانتان معرفی می کنید. شما می توانید در انتهای ویدئوی خود یک بنر با دکمه نیز قرار دهید و مخاطبان خود را تشویق به کلیک بر آن دکمه کنید.

ریپورتاژ آگهی

از بهترین انواع تبلیغات اینترنتی می‌توان به ریپوتاژ آگهی اشاره کرد. در این روش شما مقاله‌‌ای که معرف محصول یا خدمات شماست را در وب‌ سایتی منتشر می‌کنید. ضمن اینکه محصول خود را به طور کامل برای گروه خاصی از مخاطب‌ها معرفی کرده‌اید می‌توانید چند لینک هم به صفحه‌ی وب سایت خود درج کنید. دریافت این لینک‌های فالو تاثیر خوبی در سئو وب ‌سایت خواهد داشت.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از راه های پرطرفدار تبلیغات آنلاین است که شما به کمک آن می توانید از طریق ارسال ایمیل به صورت هدفمند به مخاطبان خود، آنها را به استفاده از محصول و یا سرویس خود تشویق کنید.

استفاده از اپلیکیشن برای تبلیغات

اپلیکیشن‌های موبایلی چون راحت‌تر روی موبایل کار می‌کنند بهتر می‌توانند به کاربران موبایل خدمات رسانی کنند. به علاوه شما می‌توانید مزیت‌های خاصی چون امکان کمک به نیازمندان، امکان تهیه پروفایل مخصوص به خود، شخصی سازی محیط اپ و بسیاری امکانات دیگر را در اپلیکیشن خود بگنجانید تا استفاده از آن را برای کاربرانتان مطلوب‌تر سازید.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شما می‌توانید مخاطبان خود را به صورت هدفمند انتخاب کنید. مثلاً برای تبلیغات در فیس‌بوک می‌توانید سن، علایق، منطقه جغرافیایی، مدرک تحصیلی مخاطبان خود را تعیین کرده و تبلیغ خود را تنها به گروه خاصی از کاربران فیس بوک که به برند شما مرتبط تر هستند، نمایش دهید.