نکات مهم در تولید محتوا

امروزه اهمیت تولید محتوا و داشتن محتوای قوی برای رشد هر کسب و کاری به شدت در حال افزایش میباشد و  معنی و مفهوم جمله معروف ” محتوا پادشاه است ” را بیشتر از قبل میتوان احساس کرد. در این مقاله سعی میکنیم نکاتی برای بالا بردن کیفیت محتوای تولید شده ارائه بدیم تا کمکی به کاربران گرامی لینک ساز کرده باشیم.

با تولید محتوا پاسخگوی مخاطبان خود باشید.

هدف مخاطب از جستجو در گوگل رسیدن به جواب است. غیر از این است؟

منظور از رسیدن به جواب فقط این نیست که مخاطب به صورت سوالی، سوالی را مطرح کند. ممکن است کاربر به دنبال محصول خاص و منحصر به فردی باشد، ممکن است در مورد نحوه کارکرد محصولات بخواهد بداند؛ یا ممکن است با جستجوی در گوگل می خواهد محصولات و قیمت و کیفیت آن ها با یکدیگر مقایسه کند. در هر کدام از این موارد با تولید محتوای بهینه و با استفاده از کلمات کلیدی می توانید کاربر را متقاعد کنید که به سایت شما اعتماد کند و محصولی را سفارش دهد یا برای دفعات دیگر نیز به سایت شما مراجعه کند و محصولات را با یکدیگر مقایسه کند. برای پیدا کردن سوالات کلیدی که کاربران جستجو می کنند، می توانید از ابزارهای Semrush و Answer the public استفاده کنید. پیدا کردن سوالات کلیدی به شما کمک می کند تا در تولید محتوا به این سوالات که دغدغه و سوال کاربران است جواب دهید.

محتوای منحصر به فرد و با اصالت تولید کنید.

موتور جستجوی گوگل منبع عظیم و کاملی از اطلاعات است که برای به دست آوردن اطلاعات جامعی در دسترس همه افراد است. فراموش نکنید که این موتور جستجوی قوی و عظیم محتوای تکراری  را تشخیص می دهد. حتی کاربران حرفه ای که حتی چندین بار از گوگل برای جستجو استفاده کرده اند به نوع محتوا و کیفیت محتوای سایت ها اهمیت می دهند و محتوای با اصالت و جدید را تشخیص می دهند. در واقع تولید محتوای با اصالت یعنی محتوای جدیدی که سایر سایت ها این محتوا را ندارند. برای تولید محتوای با اصالت از روش های زیر استفاده کنید:

  • محتوای جدید را با نقطه نظرات و با زاویه دید جدید تولید کنید.
  • محتوایی بنویسید که سایر سایت ها تاکنون ننوشته اند.
  • از دید کاربر به محتوا نگاه کنید و سعی در رفع نیاز کاربر با تولید محتوای مفید و کاربردی داشته باشید.

محتوایی که مدیر سایت یا کارشناس تولید محتوا می نویسد در جایگاه یک تولید کننده محتوا قابل قبول و حرفه ای است. اما فراموش نکنید محتوایی که توسط افراد دیگری که از محصولات یا خدمات شما استفاده کرده اند و مردم آن ها را می شناسند و به آن ها اعتماد دارند، تاثیر گذارتر است. زمانی که کاربر به سایت مراجعه می کند و اطلاعاتی در مورد محصول می بیند قسمتی از محتوا را می خواند و وقتی که لینک خریدی که او را وارد صفحه فرود می کند می بیند، متوجه می شود که هدف این سایت از نوشتن این متون فروش محصولات با استفاده از تکنیک “بازاریابی محتوایی” است.

برای افزایش اعتماد کاربران و مخاطبان به سایت، شبکه اجتماعی اینستاگرام و محصولاتتان می توانید از افراد تاثیر گذار و فعال در تولید محتوای ویدیویی یا محتوای صوتی “پادکست” کمک بگیرند تا ضمن استفاده از محتوا، کاربران با اعتماد بیشتری محصولات را سفارش دهند. به این افراد تاثیر گذار اینفلوئنسر گفته می شود. این افراد در شبکه های اجتماعی و حتی در سایت ها هم شناخته شده هستند. خرید بک لینک از لینک ساز

تولید محتوا با استفاده از عناوین جذاب

قدم بعدی پس از انتخاب نوع تولید محتوا، نوشتن عنوان جذابی است که کاربر را جذب کند تا ادامه مطلب و ترجیحا تا انتهای مقاله را بخواند. برای نوشتن عنوان جذاب باید به گونه ای عمل کند که کاربر گمان کند اگر روی لینک کلیک نکند یا ادامه مطلب را نخواند حتما مطلب مهمی را از دست خواهد داد.

تولید محتوای نتیجه محور

هدف از تولید محتوا چیست؟ هر ایده جدیدی که برای آن تولید محتوا می کنید باید برای اجرا و پیاده سازی آن نیز برنامه و هدف مشخص داشته باشید تا برای کاربران مفید و کاربردی باشد. همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد باید بدانید و بررسی کنید که کاربر با چه نوع محتوایی ارتباط بیشتری برقرار می کند؟ با استفاده از ابزارهای آنلاین گوگل وب مستر و گوگل آنالیتیکس تعداد کلیک روی موضوعات مختلف را مشاهده و تحلیل کنید. بررسی کنید چه موضوعاتی میزان تعامل بالاتری دارند؟ و این درست به همین معنی است که کاربر و مخاطبان به دنبال چه محتوایی هستند و هدف آن ها از جستجو و خواندن محتوای سایت چیست؟

هدف از مطرح کردن این سوالات این است که قبل از شروع کردن تولید محتوا این سوالات را از خود به عنوان تولید کننده محتوا بپرسید تا یک تولید محتوای نتیجه محور داشته باشید. از نمونه های کلی از نوع تولید محتوای هدفمند و نتیجه محور می توان به نمونه های زیر اشاره کرد:

  • اینفوگرافیک
  • تهیه و نوشتن پست مهمان
  • تولید محتوا برای پست های شبکه های اجتماعی
  • تولید محتوای ویدیویی
  • تولید محتوا برای خبرنامه ها (سایت هایی که مخاطب زیادی دارند.)
  • طراحی صفحه فرود (landing page)
  • تهیه و پیاده سازی دوره های آموزشی آنلاین