مدت زمان تاثیر بک لینک در سئو سایت براساس چه فاکتور هایی میباشد؟

نوع بک لینک ها
تاثیر بک لینک بر سئو همواره متفاوت است، زیرا نوع بک لینک ها همیشه یکسان نیست. برخی از بک لینک ها هیچ تاثیری بر یک وب سایت نمی گذارند، ولی برخی دیگر تاثیرشان آنقدر پر رنگ است که می تواند رتبه وب سایت را تغییر دهد. گوگل لیستی را ارائه داده است که در آن بک لینک هایی که به سادگی و در ابتدا به دست می آیند قید شده است. این لینک ها اغلب به شکل مستقیم و یا غیرمستقیم بر وب سایت تاثیر می گذارند. لینک ها به دو صورت فالو و نوفالو وجود دارند که لینک های فالو به طور مستقیم برسئو و جایگاه سایت تاثیر می گذارند، ولی لینک های نوفالو تنها کاربر را به یک صفحه دیگر انتقال می دهند و هیچ تاثیر دیگری بر سایت نخواهند داشت.
سرعت لینک
یکی از عواملی که در مدت زمان تاثیر بک لینک بر سئو اثر می گذارد، سرعت لینک است. همواره لینک هایی که سریع تر بدست می آیند تاثیر زودتر و بیشتری خواهند داشت. البته منظور ما بک لینک های با کیفیت است نه بک لینک های غیر طبیعی که با روش های غیر اصولی ایجاد می شوند، زیرا این بک لینک ها موجب حذف کامل لینک شما از موتورهای جستجو می شود و تاثیر مخربی بر وب سایت شما می گذارند.

قدرت دامنه

یکی از مهم ترین فاکتور های گوگل که براساس آن وب سایت ها را رتبه بندی می کند، قدرت دامنه است. هرچه قدرت دامنه و نمره ی کسب شده آن بیشتر باشد، احتمال کسب رتبه بالاتر و سرعت تاثیر بک لینک بر سئو برای آن وب سایت بیشتر خواهد بود. در حقیقت گوگل سایت و لینک های مرتبط با سایت هایی که قدرت دامنه بالایی دارند را سریع تر مورد بررسی قرار می دهد و این امر موجب می شود تاثیر بک لینک ها زودتر آشکار شود.

میزان رقابت کلمات کلیدی

موضوع یک سایت و مطالب جدید بسیار مهم می باشد. به عنوان مثال ممکن است وب سایت و یا مطلبی که شما ایجاد کرده اید را تاکنون تعداد زیادی از وب سایت ها به آن پرداخته باشند که در چنین صورتی رقابت در آن موضوع بسیار دشوار و زمان بر خواهد بود. اما اگر شما کلمه کلیدی را انتخاب کرده باشید که کمتر کسی به آن پرداخته است و مطالب کمتری در رابطه با آن وجود دارد، رقابت بسیار آسان تر خواهد بود و حتی می توانید به راحتی رتبه بالایی را در آن کلمه کلیدی کسب نمایید.

قدرت برند و جایگاه آن
به خاطر داشته باشید همواره وب سایت های قوی و قدیمی آسان تر به جایگاه و رتبه های بالا دست می یابند. به عنوان مثال یک سایت قدیمی با قرار دادن یک مطلب با موضوعی جدید بسیار راحت تر از یک سایت جدید و ضعیف می تواند رتبه بالا بدست آورد. بنابراین بک لینک هایی که از سایت های قوی دریافت می شوند با سرعت بیشتری تاثیر خود را نشان می دهند. چنانچه شما وب سایت جدید و ضعیفی در اختیار دارید، ابتدا سعی کنید با به کارگیری روش های گوناگون قدرت و محبوبیت سایت خود را افزایش دهید تا تاثیر بک لینک بر سئو سریع تر برای شما نشان داده شود.