فاکتور های مهم در سئو 2020 (بخش دوم )

در بخش قبلی این مقاله فاکتور های مهم در سئو 2020 (بخش اول) به بررسی 50 مورد از فاکتور های مهم در بهینه سازی و سئو سایت پرداختیم در این قسمت هم با ما همراه باشید تا با نکات و فاکتور های دیگر سئو آشنا بشید.

نیاز به مشاوره تخصصی سئو دارید ؟ با ما تماس بگیرید.

51- اشتباهات HTML

زمانی که کار طراحی سایت را به یک فرد ناشی بدهید که از اصول SEO چیزی نداند سایت شما با خطاهای html روبر میشود. برای تست خطاهای سایت خود می توانید از وب سایت خوب w3c استفاده کنید و برای ساخت یک سایت با کیفیت مناسب با اصول SEO می توانید به تیم طراحی سایت آریا گستر درخواست بدهید.

52- قدرت دامنه یا دامین اوتوریتی

سایتهایی که دامنه قدرتمندی دارند می توانند بالاتر از سایتهایی که دامنه ضعیفی دارند قرارگیرند. Domain Authority، قدرت یک دامنه است که برای تست قدرت دامنه ها میتوانید از پلاگین mozbar در گوگل کروم استفاده کنید.

53- Page Rank

Page Rank دیگر منسوخ شده و جای خود را به Page Authority داده است که قدرت صفحه می باشد. قدرت صفحات یک سایت متفاوت می باشد و آن صفحه ای که Page Authority بالاتری داشته باشد رتبه بهتری دارد.

54- طول URL

بررسی ها نشان داده که طولانی بودن آدرس یک صفحه می تواند سرعت و اهیمت خزنده های گوگل را کاهش دهد. پس سعی کنید برای صفحات سایت خود از url های انگلیسی و کوتاه استقاده کنید. برای اطلاعات بیشتر به این مقاله از سایت ahrefs مراجعه کنید.

55- مسیر URL

یک صفحه نزدیک به صفحه اصلی قدرت بیشتری دارد نسبت به صفحه ای که جایگاه عمیقی در معماری سایت دارد.

56- ویرایشگرهای انسانی

اگرچه هرگز تأیید نشده است ، گوگل در حال ساخت سیستمی که به ویرایشگران انسانی اجازه می دهد تا بر SERP ها تأثیر بگذارند می باشد.

57- دسته بندی ها

صفحاتی که دارای دسته بندی هستن و زیر دسته به حساب میایند نسبت به صفحاتی که فاقد دسته بندی هستن برای گوگل مهم تر و تاثیر گذارتر هستند.

58- تگ های وردپرس

با توجه به این مقاله از  yoast.com توسط برچسب زدن به هر مقاله می توانید آن ها را مرتبط کنید. یعنی مطالب یک گروه را به یکدیگر مرتبط کنید و این سرعت ایندکس و توجه گوگل را افزایش می دهید.

59- کلمه کلیدی در URL

گوگل اخیرا اعلام کرده که وجود کلمه کلیدی در URL به صورت اندک در افزایش رتبه آن صفحه تاثیر دارد. مقاله مرتبط

60- رشته URL

گوگل توسط رشته URL دسته بندی صفحات را خوانده و مشخص میکند و این که دسته بندی ها وجود داشته باشند به شکل منظم و ساده یک امتیاز مثبت برای SEO سایت شما خواهد بود.

61- منابع

در مقاله ای که به منابع معتبر در آن اشاره می شود نشانه کیفیت آن مقاله است. بهتر است در موقع نوشتن مطالب سایت به منابع آن مطالب لینک دهید و با این کار گوگل به شما بیشتر اهمیت دهد.

62- لیست ها

استفاده از لیست ها یا همان لیست استایل ها ( UL) در نوشتن یک مطلب باعث کاربر پسندتر شدن آن مطلب می شود و مطمئنا گوگل نیز آن را می پسندد.

63- اولویت در sitemap.xml

برای افزایش اهمیت یک صفحه در سایت می توانید آن صفحه را در sitemap.xml در اولویت قرار دهید. مطمئن باشید گوگل به آن صفحه اهمیت بیشتری می دهد.

64- لینک های خروجی بیش از حد

طبق گفته های گوگل تعداد زیاد لینک خروجی در صفحه هم کیفیت آن page را کاهش می دهد و هم باعث ایجاد حواس پرتی خواننده می شود.

65- تعداد کلمات کلیدی دیگر برای رتبه بندی

زمانی که یک صفحه برای چندین کلمه کلیدی بهینه سازی و رتبه بندی شود. در این حالت لینکی که قدرت بیشتری دارد به گوگل نشان داده خواهد شد.

66- عمر صفحه

مطالب قدیمی که بروزرسانی شود نسبت به مطالب جدید  از دید گوگل مهم تر می باشد. پس سعی کنید مطالب قدیمی تان را با اضافه کردن بخش های کلی بروزرسانی کنید.

67- کاربرپسند

کاربرپسند بودن یک صفحه و انجام تکنیک های یوزر فرندلی برای ایجاد رابط کاربری صحیح از دید گوگل پنهان نمی ماند و رتبه بهتری به آن میدهد نسبت به سایتی که یوزر فرندلی نیست.

68- پارک کردن دامین (Domains Parked)

پارک کردن دامین کنار یک دامین اصلی باعث کاهش رنک میشود. طبق یک آپدیت گوگل از سال ۲۰۱۱ به بعد پارک کردن دامنه منسوخ شده و اگر نیاز دارید به این کار از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کنید.

69- محتوای مفید

گوگل نیز مانند انسان ها تفاوت یک محتوای مفید و غیر مفید را می تواند مشخص کند. پس تلاش کنید یک محتوای کامل و کابردی, دارای تصویر و ویدیو، عنوان بندی مناسب و اشاره به منابع درست و مرتبط را تولید کنید که من بعید می دونم در این صورت صفحه اول را از دست بدید.

70- تولید محتوا منحصر به فرد

گوگل اعلام کرده که از بابت جریمه کردن سایت هایی که وابسته هستند و توانایی تولید محتوای منحصر به فرد را ندارند خوشحال است. طبق این گفته اهمیت تولید محتوای جدید و ناب که مختص خودتان است افزایش میابد.

71- Domain Trust / TrustRank

TrustRank یک عامل بسیار مهم در رتبه بندی سایت ها است که در این فرآیند دامنه سایت هایی که مورد اعتماد بیشتری از سمت کاربران باشد پس برای گوگل هم مورد اعتماد خواهید بود و این عمل بر روی رتبه بندی آن تاثیر بالایی دارد. پس هر کاری برای جلب اعتماد کاربران می توانید انجام بدهید.

72- صفحه تماس با ما

گوگل اعلام کرده که سایت هایی را که اطلاعات تماس کامل از خود دارند را بر سایت هایی که فاقد این اطلاعات هستند ترجیح می دهد. پس همین الان یک صفحه تماس با حاوی اطلاعات کامل جهت برقراری تماس و همچنین یک فرم تماس با ما ایجاد کنید.

73- معماری سایت

یک معماری ساده و منظم سایت باعث رضایت ربات های گوگل و همچنین کاربران سایت تان خواهد شد. ربات های گوگل مدام در سایت شما می خزند و سایت شما را مانیتور می کنند تا بتوانند نتایج بهتر و دقیق تری به کابران خود نمایش دهد. حال اگر معماری سایت شما توسط طراحان سایت خبره طراحی شود این ربات ها سریعتر صفحات سایت را ایندکس کرده و سایت شما را یک سایت ایده آل معرفی میکنند.

74- به روز رسانی سایت ها

به روز رسانی محتوا و مطالب سایت حتی زمانی که یک مطلب جدید منتشر کرده اید از نظر بسیاری از موتورهای جستجوگر یک نوآوری مثبت معرفی میشود. گوگل سایت هایی را که مدام به روز شود را دوست دارد. سعی کنید سایت خود را زنده نگه دارید.

75- نقشه سایت

زمانی که نقشه سایت خود را بسازید و به گوگل معرفی کنید باعث می شود تا گوگل از طریق نقشه سایت، سایت شما را راحت تر و سریعتر بخواند و ایندکس کند.

76- زمان آنلاین بودن سایت

آفلاین بودن سایت یا خرابی سرور که باعث کند شدن یا از دسترس خارج شدن سایت شما شود نتیجه منفی بر روی رتبه بندی شما خواهد داشت. پس انتخاب یک هاست یا سرور مناسب در سئو بسیار مهم است.

77- محل سرور

با توجه به بررسی های صورت گرفته موقعیت جغرافیایی سرور بر روی سایت شما تاثیر می گذارد به ویژه برای سئو محلی، پس حتما از سرورهای داخل ایران استفاده کنید. شاید این مقاله به دردتان بخورد : ۱۰ شرکت هاستینگ برتر ایران

78- گوای امنیتی SSL

گوای امنیتی SSL یا همان HTTPS که باعث افزایش امنیت و کدینگ سایت شما می شود. به شکل بسیار خوبی در بهبود رتبه سایت تاثیر خواهد داشت.

79- شرایط خدمات و حریم شخصی صفحات

وجود این دو صفحه در وب سایت شما باعث معتبر شدن وب سایت نزد گوگل و همچنین کاربران سایت میشود.

80- اطلاعات متا تکراری روی سایت

یکسان بودن متای عنوان و متای توضیحات در صفحات و مطالب سایت یک امتیاز منفی در سایت شما به حساب می آید. شما می توانید با استفاده از سرچ کنسول گوگل این خطا ها را شناسایی و مشکلات را رفع کنید.

81- نان ریزه ها (Breadcrumb)

نان ریزه ها در کاربرپسند کردن سایت نقش مهمی دارند. به خصوص این که به صفحات سایت شما نظم می دهند و سایت را نشانه گذاری می کنند که این برای گوگل مهم است که شما سایت خود را طبقه بندی می کنید.

82- بهینه سازی موبایل

امروزه بهینه سازی سایت برای موبایل یکی از واجبات رتبه بندی در گوگل می باشد و گوگل سایت هایی را که به این امر واجب بی اعتنایی می کنند را رتبه شان را کاهش می دهد.

83- استفاده از یوتیوب

حتما ویدیو هایتان را در سایت بزرگ یوتیوب به اشتراک بگذارید. یوتیوب برای گوگل مهم است.

84- قابل استفاده بودن سایت

کاهش زمان لود سایت می تواند سایت شما را راحت تر و سریع تر در دسترس قرار دهد. یکی از عوامل رتبه بندی عدم سنگین بودن سایت می باشد.

85- گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول گوگل

پیکربندی این دو برنامه روی سایت می تواند اهمیت سایت و کسب و کار شما را برای گوگل بالا ببرد و جدا از آن می توانید با استفاده از آن ها سایت خود را مانیتورینگ و بررسی نمایید. برای اطلاعات بیشتر این ویدیو را مشاهده کنید.

86- شهرت سایت (برندسازی)

این که برند سایت خود را از طریق تبلیغات گوناگون مشهور می کنید و کاربران در گوگل مدام به دنبال سایت شما می گردند و نام سایت تان را در گوگل جستجو می کنند، نشان دهنده اهمیت و شهرت سایت شماست که این مورد برای گوگل بسیار حائز اهمیت است.

87- لینک های قوی

تاثیر دریافت لینک قوی و با کیفیت بسیار بیشتر از سایر لینک هاست.

88- تعداد لینک دامنه های ریشه

منظور از دامنه ریشه، دامنه های اصلی سایت ها هستند نه دامنه صفحات یک سایت. سعی کنید از سایت های مختلف بک لینک بگیرید به جای این که از یک سایت بک لینک های مختلف بگیرید.

89- تعداد IP های جداگانه

دریافت لینک از سایت های مختلفی که به شما ارتباط دارند و در حوضه کاری شما فعالیت می کنند باعث افزایش رنک سایت شما می شود.

90- تعداد بک لینک های صفحات

تعداد کل صفحات لینک ها حتی زمانی که از دامنه های مشابه باشد بر روی رتبه بندی تاثیر دارد.

91- لینک متنی

لینک متنی یعنی زمانی که در یک سایت، کلمه کلیدی موردنظر را نوشته و آن را لینک میکنیم به صفحه مورد نظر سایت خود. این مدل از لینک بیلدینگ تاثیر بهتری دارد زیرا برای خزنده های گوگل همه چیز مشخص است و به راحتی لینک ها و کلمات کلیدی را درک میکنند.

92- تگ Alt

این تگ برای لینک های تصویری عمل میکند. شما می توانید تصاویر را لینک دهید به صفحات سایت خود و alt تصاویر را کلمات کلیدی خود قرار دهید.

93- بک لینک از دامنه های edu. یا gov.

این دامنه ها چون مخصوص سایت های آموزشی و معتبر در حوزه آموزش هست و به صورت کلی گوگل به این وب سایت ها اهمیت بالایی می دهد و اگر لینکی از آن ها دریافت کنید رتبه خوبی خواهید داشت.

94- قدرت دامنه بک لینک

به گفته infolab.stanford.edu ، سعی کنید از سایت هایی بک لینک دریافت کنید که Domain Authority بالایی دارند.

95- قدرت صفحه بک لینک

سعی کنید از صفحاتی بک لینک دریافت کنید که Page Authority بالایی دارند.

96- پیوندهایی از رقبا

اگر بتوانید از رقبایتان بک لینکی دریافت کنید اهمیت خوبی برای گوگل دارد.

۹۷- بک لینک از سایت های حوزه کاری خود

گوگل زمانی به سایت شما اعتماد می کند تا به سایت هایی که در حوزه کاری شما وجود دارد لینک بدهید یا بک لینک بگیرید. در این صورت مورد اعتماد گوگل واقع خواهید شد.

۹۸- لبنک بد

به گفته searchenginewatch.com لینک های بی کیفیت به بهینه سازی سایت شما صدمه میزند.

۹۹- پست مهمان

سعی کنید در سایت ها به صورت مهمان پست و یا کامنت بگذارید تا با این کار به سایت خود لینک دهید اما از تکرار بیش از حد این کار و قراردادن پست ها و کامنت های طولانی خود داری کنید.

۱۰۰- لینک ها از تبلیغات

در سایت هایی که تبلیغات می دهید می تواند لینکی که برای آن قرار می دهید یک بک لینک مناسب به حساب بیاید.