انتخاب نام سایت و دامنه مانند حرفه ای ها

سلام امروز قصد داریم در این مقاله به یکی از دغدغه های اولیه شروع به کار هر سایت و یا وبلاگی بپردازیم، انتخاب نام و دامنه

بگذارید در ابتدا به این امر بپردازیم که چرا این امر یک امر بسیار مهم و سرنوشت ساز برای سایت ما میباشد ؟

انتخاب نام سایت و دامنه به این دلیل میتواند حائز اهمیت باشد که شما با این نام شناخته خواهید شد و بسیار مهم است که خوانایی کاملا ساده داشته باشد  و در عین حال در ذهن به خوبی بماند تا مخاطب شما بتواند با سایت و نام شما به خوبی ارتباط برقرار کند، و همچنین گوگل و هر شخص دیگری برای ورود به سایت شما نیاز به استفاده از این آدرس دارد پس با صبر و دقت کافی  این مقاله را دنبال کنید.

بررسی نکات مهم در انتخاب نام دامنه

  • نظم و انتخاب دامنه مرتب

یکی از مهمترین و موثرترین موارد حتی در مبحث سئو سایت منظم بودن و جلوگیری از گنگ بودن آدرس سایت میباشد سعی کنید در انتخاب آدرس سایت از املا صحیح کلمات لاتین استفاده کنید و از مخفف کردن کلمات و یا تغییر ساختار کلی آنها بپرهیزید انتخاب نام هوشمندانه سایت و دامنه نشان از حرفه ای بودن شما و تیم کسب و کارتان دارد که این خود احساس امنیت و حرفه ای بودن تیم شمارا به مخاطبتان میدهد.

مثلا نام دامنه شما نباید ترکیبی از اعداد و حروف در هم ریخته و ناخوانا باشد زیرا این امر سئو سایت شمارا از همان ابتدا با خطر جدی رو به رو میکند.

  • کوتاه و مختصر بودن

مورد بعدی که از اهمیت بالایی برخوردار میباشد انتخاب نامی کوتاه و مختصر برای دامنه میباشد، کوتاه و مختصر بودن نام دامنه در بهینه شدن سئو سایت شما تاثیر بالایی دارد سعی کنید با کمترین تعداد کاراکتر نام سایت خود را انتخاب کنید یکی از موضوعاتی که متاسفانه در کشور ما به آن اهمیت داده نمیشود این هست که سعی میشود نام شرکت و یا کسب و کار خود را به طور کامل در داخل آدرس دامنه جای دهند که خب این کار آسیب های زیادی به کسب و کار و استارت آپ موجود میرساند.

همین طور اگر از قبل دارای کسب و کاری هستید سعی کنید از نام همان شرکت و یا برند برای سایت خود استفاده کنید و از طریق الگوریتم کبوتر به معرفی کسب و کار خود در محله و شهر خود بپردازید و با قرار دهی آدرس دقیق محل کار خود در سایت و روی نقشه گوگل خود را به خوبی در میان مخاطبانتان نمایان کنید.

  • خط فاصله

اگر قرار است سایت شما تبدیل به یک برند و کسب و کار معتبر شود استفاده از خط فاصله را کاملا فراموش کنید و سعی کنید از آدرس کوتاه تری استفاده کنید که نیازی به خط فاصله نداشته باشید چرا که وجود خط فاصله در نام دامنه سئو سایت را با چالش های جدی رو به رو خواهد کرد و از طرفی افراد کمی هستند که آدرس سایت هایی که در آن از خط فاصله استفاده شده است را به راحتی به خاطر بسپارند.

  • استفاده از اعداد

یکی از بدترین نوع انتخاب نام برای سایت و دامنه شما قرار دادن اعداد در آدرس دامنه میباشد به سئو سایت شما را به شدت تخریب میکند،البته هستند سایت هایی که با بکار گیری هدفمند و دقیق اعداد در آدرس خود از آن به خوبی استفاده کرده باشند اما این مورد باز هم توصیه نمیشود و تا حد امکان از استفاده اعداد خودداری کنید.

  • انحصاری بودن نام

انحصاری بودن نام سایت شما و نبودن نام مشابه چه در سطح فضای مجازی چه در سطح دنیای واقعی میتواند یکی از بهترین امتیاز های شما در سئو و دیده شدن بیشتر شما در گوگل باشد که جای تامل زیادی دارد، پس سعی کنید از اسامی خاص تری استفاده کنید که مختص سایت شما باشد.

  • ایده گرفتن از رقبا

سعی کنید در زمان انتخاب نام برای دامنه خود به سایت رقبا و سایر سایت هایی که در حوزه شما فعالیت سر بزنید و آنهایی که سئو بهتری دارند را بررسی کنید، آنها نام و آدرس دامنه خود را چگونه انتخاب کردند ؟ سعی کنید بدون این که از آنها تقلید کنید ایده بگیرید مثلا در سایت های خبری همگی شاهد این هستیم که آنهایی که در آخر آدرسشان از کلمه نیوز استفاده کردند پیشترفت خوبی داشته و توانستند خوب عمل کنند خب چرا ما این کار را نکنیم ؟ اما در این بین افرادی هم هستند که از بقیه و مواردی که ما در آکادمی لینک ساز توضیح دادیم استفاده نکنند و ایده و آنچه در ذهن خودشان میباشد را انجام دهند و به نتیجه هم برسند اما همیشه هم این طور نیست و گاهی نتیجه مطلوب حاصل نمیشود.

اگر شما هم ایده و یا تجربه ای در این موضوع دارید با ما و سایر دوستان در بخش نظرات درمیان بزارید.