الگوریتم گوگل پنگوئن

الگوریتم پنگوئن چیست؟

الگوریتم گوگل پنگوئن در تاریخ ۲۴ ماه آپریل ۲۰۱۲  پس از معرفی الگوریتم پاندا توسط گوگل به عنوان تلاشی جدید برای ارج نهادن به وبسایت های با کیفیت و پاکسازی نتایج موتور جستجوگر گوگل از حضور سایت هایی که با لینک سازی غیرطبیعی و تکرار بی هدف کلمات کلیدی سئو شده اند، معرفی شد. به عبارت دیگر، الگوریتم گوگل پنگوئن تلاش می‌کند سایت‌هایی که اسپم به نظر می‌رسند را شناسایی و جریمه کند.

دیگر سئو به راحتی سال های قبل نیست و یک مشاور سئو می تواند با دیدی دقیقتر و عمیق تر راهگشا در فرایند سئو باشد.

الگوریتم پنگوئن چه سایت هایی را جریمه می کند؟

پنگوین انجام دو شیوه ی سئو کلاه سیاه را جریمه خواهد کرد:
لینک سازی غلط: اکتساب و خرید بک لینک از وبسایت های غیرمرتبط و بی کیفیت، تلاشی مصنوعی برای ساخت چهره ای مشهور و معروف از محتوای وبسایت برای به اشتباه انداختن گوگل در کسب جایگاه بالا در نتایج جستجو.
تکرار کلمات کلیدی: آلوده سازی صفحات وبسایت با تکرار بی هدف کلمات کلیدی برای بدست آوردن نتایج بالای جستجو بدلیل ارتباط نزدیک به search queries و در عین حال نداشتن محتوایی مناسب.

 Google Penguin
Google Penguin

چطور متوجه جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل شویم؟

قبل از هر چیز باید تفاوت جریمه پنگوئن با یک جریمه دستی برای لینک سازی غیر طبیعی را بدانید، پنگوئن یک فیلتر ایندکس گوگل است که برای همه وبسایت های دنیا اعمال می شود، در حالیکه جریمه دستی تنها برای یک وبسایت اعمال می شود و گوگل سایت بخصوص را اسپم تشخیص می دهد.  برای فهمیدن این موضوع وارد پنل سرچ کنسول > بخش اقدامات دستی شوید، اگر در این صفحه پیامی از سمت گوگل برای شما ارسال شده است این قطعا به معنای پنالتی دستی می باشد.

اگر غیر از این است ممکن است تحت تاثیر پنگوئن قرار گرفته باشید و علت کاهش رتبه های سایت نیز همین باشد.

اگر گوگل آنالیتیک یک افت ناگهانی در رتبه بندی و ترافیک ورودی وبسایت شما را مطابق با تاریخ یک بروزرسانی الگوریتم پنگوئن نمایش می دهد، ممکن است پنگوئن شما را جریمه کرده باشد. حتما بررسی کنید که افت رتبه شما ناشی از رشد یک حریف قدرتمند در حوزه کسب و کارتان نباشد.
اگر در تاریخ بروزرسانی پنگوئن، وبسایت شما رشد داشته است، پنگوئن به جای جریمه، تصمیم گرفته که ارزش بیشتری به شما بدهد. اگر هیچ تغییری در این تاریخ ها مشاهده نمی کنید، پنگوئن قصد تغییری در وضعیت فعلی شما نداشته است.
همیشه برای خرید بک لینک به تمام فاکتورهای سایت توجه کنید.

چطور جریمه پنگوئن رفع می گردد؟

برعکس جریمه های شخصی و دستی که ممکن است شامل حالتان شود و بعد از رفع مشکلات توسط گوگل سرچ کنسول، درخواست بازنگری می دهید؛ برای رفع جریمه های پنگوئن نمی توان چنین درخواستی را ثبت کرد.
برای رفع جریمه، تمام لینک های اسپم سایت را بررسی کنید و تا حد امکان از سایت لینک دهنده بخواهید که لینک شما را حذف کند و به عنوان راه حل آخر از Disavow استفاده کنید. پس از پاکسازی تمام بک لینک های مضر، بازبینی محتوای وبسایت و اطمینان از عدم وجود “keyword stuffing” در سایت، منتظر ربات های خزنده گوگل باشید تا دوباره به سایت شما سر بزنند و شاید بخشش پنگوئن شامل حال شما شود.
 حتما:
– تمام بک لینک های غیر طبیعی و مضر را که خودتان ساخته اید یا به سفارش شما در سایتی بی کیفیت و غیرمرتبط ساخته شده، حذف کنید.
– بک لینک هایی که نمی توانید حذف کنید و یا به ناشر وبسایت لینک دهنده دسترسی ندارید را Disavow کنید.
– محتوای وبسایت را بازبینی کنید و از شر صفحاتی که با تکرار ربات گونه، غیرطبیعی و تکراری کلمات کلیدی ساخته شده اند خلاص شوید. هم چنین ارتباط معنایی کلمات کلیدی با موضوع صفحات را بررسی مجدد کنید.
در واقع، پنگوئن برای رفع ضعف گوگل در فریب خوردن توسط بک لینک های ساختگی تعداد بالا با کیفیت پایین طراحی و ساخته شد. برای جلوگیری از جریمه شدن توسط این الگوریتم بی رحم، تمام محتوایی که نشر می دهید باید با ارزش باشد و بک لینک هایی که بدست می آورید باید “امن” و “با کیفیت” باشند. برای خرید بک لینک های با کیفیت و مطابق با دستورالعمل های گوگل دو راه پیش روی شماست:
خرید تبلیغات متنی
خرید رپورتاژ آگهی

google-penguin-update
google-penguin-update

حقایقی دیگر درباره‌ي به روز رسانی الگوریتم پنگوئن گوگل

  • پنگوئن در ابتدا به صورت جداگانه به عنوان یک فیلتر عرضه شد که نتایج جستجو از آن عبور می کردند، اما در سپتامبر ۲۰۱۶، گوگل اعلام کرد که پنگوئن بخشی از هسته ی الگوریتم رتبه بندی موتور جستجو است.
  • کارمند گوگل، جان مولر، از پنگوئن به عنوان یک الگوریتم گسترده وب را نام برد. به این معنی که حضور تعداد زیادی از لینک های کم کیفیت که به سایت شما اشاره می کنند می تواند باعث کاهش اعتماد گوگل به کل سایت شما شود. هر چند برخی سئو کار ها متوجه شده اند که در نسخه ۴.۰ پنگوئن این پنالتی کاهش یافته است و گوگل کل دامنه ی شما را پنالتی نمی کند.