الگوریتم کافئین گوگل چیست؟

الگوریتم کافئین گوگل در آگوست سال 2009 توسط این موتور جستجو ارائه شد. این الگوریتم به قدری برای گوگل مهم بود که برا توسعه آن از همه کارشناسان و متخصصان سئو بهره گرفت. تمامی گزارشات را بررسی کرد و در نهایت در تاریخ 8 ژوئن 2010 این الگوریتم را به صورت رسمی معرفی نمود.

الگوریتم کافئین
الگوریتم کافئین

الگوریتم کافئین گوگل:

گوگل با استفاده از کافئین قصد دارد که سرعت پیدا کردن صفحات جدید را دو برابر کرده و آن ها را هر چه سریعتر به ایندکس خود بیفزاید. هنگامی که مدیر سایت یا مسئول سئو تغییراتی رو در محتوای سایت ایجاد کنه گوگل باید از این تغییرات مطلع شود و تشخیص این تغییرات به وسیله ی الگوریتم کافئین انجام میشه. به طور کلی این الگوریتم سرعت بیشتری نسبت به ایندکس داره و همونطور که گفته شد مطالب دسته بندی شده به صورت آنی و بلادرنگ به روز رسانی میشن. در هر ثانیه صفحات بسیاری به روز میشه و کاربران اطلاعات به روزی را در اختیار خواهند داشت.

مزایای الگوریتم کافئین:

  • سرعت ایندکس ساز

سرعت به روزرسانی صفحه ها در این الگوریتم بسیار زیاده و در هر ثانیه هزاران صفحه به روز رسانی میشه و کاربران می تونن به جدیدترین و به روز ترین صفحات دسترسی داشته باشند. بالا بودن سرعت الگوریتم به گوگل کمک می کنه تا جست و جوی معنایی در عبارات را در مقیاس های بزرگتری انجام بدهد و نتایج بهتر و مطلوب تری رو در اختیار کاربران قرار دهد.

هر چه تعداد صفحات ایندکس شده بیشتر باشد، نتایج بهتری هم می توان از این صفحات انتخاب کرده و در نتایج جستجو نمایش داد.
گوگل کافئین سایز ایندکس گوگل را بزرگتر می کند و در بعضی از جستجو ها تعداد نتایج جستجو 50% بیشتر نیز می شود.  کافئین با تقریبا 100 میلیون گیگابایت فضای ذخیره سازی در یک پایگاه داده، روزانه صدها هزار گیگابایت بیشتر اضافه می شود.

  • ارتباط:

کافئین یک تغییر الگوریتمی نبود؛ با این حال نتایج جست و جو به دلیل ایندکس شدن جزئی بهبود یافته است.

  • مقیاس پذیری:

کافئین به منظور مقیاس توسعه ی وب طراحی شده است.

google-caffeine-seo
google-caffeine-seo

الگوریتم کافئین و موتور جستجوی گوگل

الگوریتم گوگل کافئین نقش کاملا مستقیمی بر رتبه بندی ها ندارد اما به دلیل بررسی موشکافانه محتواهای جدید و نظارت کامل بر آن ها هم اکنون نقش غیر مستقیم پررنگی را در زمینه ی رتبه بندی ایفا می کند و در آینده نیز شاید گوگل بخواهد از این الگوریتم به عنوان یک الگوریتم کاملا تاثیر گذار در زمینه ی رتبه بندی استفاده نماید.

چه سایت هایی تحت تاثیر الگوریتم کافئین قرار گرفتند

هیچ سایتی پس از الگوریتم کافئین دچار افت رتبه نشد و این جوابی است که کمپانی گوگل به سئوکارانی است که عقیده داشتند که سایتشان پس از این الگوریتم دچار افت رتبه شد. باید گفت این گونه سایت ها احتمالا دچار مشکلات سئو سایت بوده است. اولین راه حل برای رفع این مشکل این است که محتوا و مطالب جدید و مطابق با ارزش های سئو تولید و منتشر کنید، اهمیت استفاده از این روش این است که سایت ها پس از راه اندازی عملکرد الگوریتم کافئین قابلیت ایندکس شدن را دارد و می تواند رتبه خوبی را کسب نمای

سخن  اخر

الگوریتم کافئین گوگل از مهم ترین الگوریتم هایی می باشد که تا به حال نام آن ها شنیده ای. عملکرد این الگوریتم برای بسیاری از مدیران وب سایت ها و افرادی که در زمینه سئو سایت فعالیت دارند قابل توجه و اهمیت می باشد.