اشتباهات رایج در هنگام استفاده از ابزارهای تحلیلی

اشتباهات هزینه دار سئو

استفاده از کدها به صورت اشتباه

کد سرویس های آنالیز وبسایت بین تگ های <heed> و <heed/> قرار داده می شود. دقت داشته باشید که حتما کدهای واقعی و صحیح را در این قسمت وارد کنید.

محاسبه اشتباه نرخ بانس ریت سایت

نرخ دفع یا همان بانس ریت یکی از مهم ترین موضوعات در وب است. بانس ریت مشخص می کند که یک صفحه به خصوص از یک سایت تا چه اندازه خواسته و نیازهای کاربران را پاسخ می دهد. این پارامتر مشخص می کند که چند درصد از کاربران پس از مشاهده یک صفحه از وبسایت خارج شده اند.

هر چه این مقدار کمتر باشد بهتر است، اگر آمار ۱۰۰ درصد شکست وجود داشته باشد می توان گفت که صفحه نتوانسته نیازهای کاربران را پاسخگو باشد. البته این همیشه صحیح نیست چون ممکن است که کاربر پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه مطالعه و استفاده از محتوا به پاسخ خود دست پیدا کرده و وبسایت را ترک کند.

خرید بک لینک

برای این که این تفاوت ها مشخص شود تحلیل گران وب و موتورهای جستجو، پارامتر نرخ دفع تعدیل شده را تعریف کرده اند. شناساگر دفع گوگل از سال ۲۰۱۲ میلادی فعالیت خود را آغاز کرد. بعد از وارد کردن تگ سرویس تحلیلی گوگل آنالیتیکس شما می توانید زمان و نرخ شکست را به طور مثال در ۱۵ یا ۳۰ ثانیه تعریف کنید.

در این حالت اگر کاربر به مدت ۱۵ یا ۳۰ ثانیه در وب سایت حضور داشته باشد، سرویس این وضع را شکست در نظر نمی گیرد. گاهی اوقات بعد از اجرای تنظیمات، بانس ریت وبسایت از ۸۰ درصد یا حتی بیشتر به ۲۰ درصد و یا کمتر افت می کند. تحلیل این نتایج به صاحبان سایت کمک می کند تا تاثیرگذاری منابع را با دقت بیشتری اندازه گیری کنند.

تمرکز صرف روی پارامترهای تحلیلی به جای توجه به نیازهای کاربران

گزارش های سرویس گوگل آنالیتیکس باید در اثر گذاری بر بازاریابی محتوای وبسایت آنالیز شود. همانگونه که در مراحل قبل هم اشاره شد مهم این است که کاربران از محتوای شما چگونه استفاده می نمایند. اندازه گیری ها کمک می کند تا گزارش بازدیدها و نرخ های تبدیل و … را در اختیار داشته باشید و از آن ها جهت بهبود تجربه کاربری در سایت استفاده نمایید.

انتخاب نادرست شاخص های موثر در آنالیز وبسایت

سیستم های آنالیز وب سایت نظیر گوگل آنالیتیکس اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار شما خواهند گذاشت. اگر شما به تازگی یک وب سایت را ایجاد کرده اید کافیست که شاخص های بنیادی یک پویش بازاریابی موثر را بررسی کنید نه همه موارد موجود در سیستم.