سئو برای هر نوع کسب و کاری ضروری و مهم است!

هر نوع کسب و کار یا  وبسایتی داشته باشید، قطعا افزایش ترافیک آن یکی از اصلی ترین خواسته های شماست.  یکی از دلایلی که سئو اهمیت ویژه پیدا میکند برآورده کردن همین خواسته است. پس قطع به یقین می توان گفت انجام سئو (بهینه سازی موتور جستجو) برای هر نوع کسب و کاری بسیار مهم است و باید در اولویت بازاریابی دیجیتال قرار گیرد.

در دو مورد می توان گفت که انجام سئو (Search Engine Optimozation) چندان ضروری نیست:

  1. اگر وبسایتی دارید که مهم نیست کسی آن را ببیند. مثلا اگر وبسایتی دارید که فقط مختص آموزش های داخلی شرکت شماست، لزومی ندارد که سئو کار کنید.
  2. اگر به دنبال نتیجه/فروش آنی و زودبازه هستید. سئو فرآیندی است که در آن یک شبه نمی توان به موفقیت رسید بلکه نیازمند برنامه ریزی، اجرا و مدیریت مداوم است.

سئو چه فایده ای برای کسب و کار شما می تواند داشته باشد؟

branding

  • برندینگ

احتمال اینکه وقتی مشتریان در جستجوی کالا یا خدماتی هستند مستقیما اسم برند شما را جستجو کنند کم است، مگر اینکه از شرکت های بسیار شاخص در صنعت و بازار خود باشید. اگر مشتریان شروع به جستجو کنند و ببینند برند شما همیشه بین تاپ لینک های صفحه است، شما عمده راه را در ساخت ارزش ویژه برندتان طی کرده اید.

  • اعتماد _ اعتبار 

وبسایتهایی که در نتایج موتورهای جستجو در رتبه های بالاتر صفحه گوگل قرار میگیرند از دید مشتری دارای اعتبار بیشتری هستند و مشتریان بهتر به آنها اعتماد می کنند. 98% جستجوکنندگان در اینترنت، شرکت یا محصولی را انتخاب میکنند که در صفحه اول لیست نتایج قرار دارد. زیرا افراد احساس می کنند نتایجی که در بالاتر نشان داده می شوند نتایج بهتری هستند. امروزه همه دنبال هر چیزی که باشند آن را در گوگل جستجو میکنند و اگر وبسایت شما بتواند در جستجوی انجام شده در لینک های بالای نتایج جستجو قرار بگیرد، وبسایتی معتبر تلقی می شود.

هرچه وبسایت شما به ازای کلمات کلیدی بیشتری رتبه دار باشد و هرچه رتبه های کسب بالاتر باشند، احتمال دیده شدن وبسایت شما توسط مشتریان بالقوه بالاتر می رود. بر اساس آمار، برای اینکه مشتری برند شما را به خاطر بیاورد، باید بین 5-7 بار تحت تاثیر برند شما قرار گیرد. سئو (SEO) واقعا همان چیزی است که برای بهتر دیده شدن در میان نتایج موتورهای جستجو و تحت تاثیر قرار دادن مشتریان نیاز دارید.

  • سئو سرمایه گذاری برای آِینده کسب و کار شما

زمانی که درباره سئو جستجو و تحقیق کنید، چیزی که قطعا خواهید شنید این است که سئو «یک فرآیند است» و نتایج «یک شبه به دست نخواهند آمد» و البته این عبارات دقیقا صحیحند. زمانی که شما روی سئو سرمایه گذاری می کنید، با علم به این است که ظرف 6-9 ماه آینده نتیجه آنچنانی نخواهید گرفت. به هر حال، زمانی که شروع به سئو کردن میکنید منتظر باشید تا  در آینده پیش رو نتایج مورد نظر بدست آید.

هر چه وبسایت دریک کلیدواژه رتبه بهتری بگیرد، ترافیک بیشتری کسب خواهد کرد. طبق مطالعات، لینک اول گوگل به طور میانگین 27.5 % از کلیک های هر واژه را به خود اختصاص می دهد. این بدین معنی است که طبق آمارها  اگر شما در کلید واژه ای موفق به کسب جایگاه لینک اول گوگل شوید، از هر 100 دفعه ای که برای آن کلمه سرچ می شود، 27-28 بازدید از سایت شما صورت خواهد گرفت. هرچه رتبه کسب شده پایین تر باشد میزان کاهش نرخ بازدید چشمگیرتر است.

  • رقبای شما در حال انجام سئو هستند

اگر صنعت شما دارای کالاها-خدماتی است که به صورت آنلاین جستجو می شوند، پس  شما قطعا رقبایی دارید که در حال حاضر بهینه سازی موتورهای جستجو را انجام می دهند. بنابراین اگر می خواهید کسب و کارتان را توسعه دهید و در جایی که کاربران در جستجوی محصول شما هستند حضور داشته باشید، باید برای اجرای SEO سرمایه گذاری کنید. این تنها راه رقابتی بلندمدتی است که وجود دارد، مگر اینکه مردم به دلایلی استفاده از اینترنت برای جستجو را متوقف کنند که آن هم محال است به این زودیها اتفاق بیفتد.

  • سئو هزینه کمتر برای کسب مشتری

ترافیک حاصل از بهینه سازی موتور جستجو رایگان است. اینکه قادر باشید به طور مداوم ترافیک هدفمند به وبسایتتان جذب کنید بدون شک فروش شما را افزایش خواهد داد و از آنجا که این کار خرجی ندارد، هزینه کسب مشتری برای شما کاهش خواهد یافت. بدین ترتیب بازده و سودآوری کسب و کار شما بهبود می یابد.

  • تامین حسن شهرت آنلاین شما

شهرت آنلاین شما تاثیر مستقیمی بر چگونگی موفقیت کسب و کار شما خواهد داشت. پیش تر گفتیم که سئو مشخص می کند که مشتریان شما در کجا قرار دارند. کسب و کاری که بگونه ای مثبت و فعال بر روی بهینه سازی موتورهای جستجو برای وبسایتش کار می کند قادر خواهد بود میزان شهرت آنلاین خود را نیز کنترل کند.

  • جستجوی اینترنتی در گوگل در حال افزایش است و افت نمی کند

بر اساس داده های منتشر شده توسط موسسه business 2 community، پیش بینی می شود که تا سال 2020 شرکت ها حدود 79 میلیارد دلار برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) هزینه خواهند کرد.  همچنین شمار سرچ هایی که منحصرا با گوگل انجام می شوند نیز به طور مداوم در حال افزایش است.

  • به کمک سئو ارتباط رابطه خود را با مشتریانتان به طور مداوم حفظ کنید

همانطور که در بالا ذکر شد، اگر کسب و کار شما ارائه دهنده کالاها یا خدماتی است که کاربران برای یافتن آنها در اینترنت جستجو می کنند، پس برای یافتن پاسخ پرسش هایشان پیرامون آن محصولات نیز به کمک شما نیاز خواهند داشت. تولید محتواهایی برای کمک به مخاطبان هدف به حفظ مداوم رابطه شما با مشتریان بالقوه تان کمک می کند.

اگر بهینه سازی موتور جستجو به درستی انجام شود، پایداری فوق العاده ای برای کسب و کار شما به ارمغان خواهد آورد. وقتی در کلیدواژه هایی که ترافیک باکیفیتی به سایت شما می آورند رتبه خوبی از گوگل کسب کنید، فروش و مذاکرات موفق بسیاری خواهید داشت. حفظ این جایگاه و در عین حال ساخت فرصت های جدید، متضمن جریان مداومی از ترافیک به وبسایت شماست و به کسب و کار شما فرصت رشد می دهد.