الگوریتم مرغ مگس خوار

در 20 آگوست سال 2013 گوگل الگوریتم دیگری را برای بهبود موتور جستجوی خود و تکمیل دو الگوریتم قبلی (پاندا و پنگوئن) معرفی کرد که مرغ مگس خوار یا Hummingbird نام گرفت. هدف اصلی گوگل از ارائه الگوریتم‌های گوگل پاندا و گوگل پنگوئن مقابله با اسپم بود،در گوگل پاندا تمرکز اصلی مقابله با کپی کاری در جهت تولید محتوای باکیفیت است.و در گوگل پنگوئن تمرکز اصلی مقابله با روش‌های کلاه سیاه است.

الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل که اخیر ارائه داده است بر خلاف الگوریتم‌های گوگل پاندا و گوگل پنگوئن فرآیندی برای  مقابله با اسپم نیست بلکه اساس کار این الگوریتم تجزیه و تحلیل عباراتی است که کاربر برای جستجو وارد کرده‌اند است.در واقع با دقت و سرعت بیشتری  اطلاعات باکیفیت تری به کاربران می‌دهد.

چرا نام این الگوریتم مرغ مگس خوار است؟

دلیل اینکه نام مرغ مگس خوار برای این الگوریتم انتخاب شده، سرعت و دقت  آن است. الگوریتم مرغ مگس خوار با دقت و سرعت بالایی کلمات را بررسی می‌کند و مترادف آن‌ها را تا حد زیادی می‌شناسد. مگس خوار در حالی که نزدیک‌ترین نتایج را به شما نشان می‌دهد، صفحاتی را هم که بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کرده‌اند و محتوای درست و حسابی ندارند جریمه می‌کند.

در واقع، هدف گوگل از ارائۀ الگوریتم مرغ مگس خوار این بود که هم نتایج واقعی‌تر و دقیق‌تری را به کاربران نمایش دهد و هم کاری کند که وبمسترها به تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند توجه ویژه‌ای کنند.

hummingbird
hummingbird

تاثیر الگوریتم مرغ مگس خوار بر سئو سایت

الگوریتم مرغ مگس خوار تمام تمرکز خود را بر روی محتوا هایی که شما در وب سایتتان تولید می کنید به کار می برند تا محتوای تولید شده در وب سایت شما از کیفیت و مفهموم مناسبی برخوردار باشند تا مورد توجه کاربران قرار بگیرند بنابراین نقش مهمی بر سئو سایت دارد. برای اینکه بتوانید رضایت خاطر الکوریتم مرغ مگس خوار را درباره محتواهای وب سایت خود جذب کنید و سئو تاثیر گذاری داشته باشید می بایست چند نکته را در وب سایت خود رعایت کنید که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

نکات تاثیر گذار بر عملکرد الگوریتم مرغ مگس خوار

برای اینکه بتوانید با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل وب سایت خود را جهانی کنید و رضایت الگوریتم مرغ مگس خوار را جلب کنید نکات زیرا را در وب سایت خود رعایت کنید.

بهینه کردن تمام کلمات کلیدی که در مطالب خود به کار می برید

از پرکردن متن با کلمات کلیدی بپرهیزید. به جای تکرار بیش از حد کلمات کلیدی، کلمات مترادف و عبارت‌های ترکیبی را به کار ببرید.

بهینه سازی انکر تکست‌ ها هم فراموش نشود

انکرتکست‌ها را با کلمات کلیدی بهینه سازی کنید: این کار را با استفاده خلاقانه از کلمات کلیدی انجام دهید. انکرتکست‌ها کلمات مهمی هستند که در متن شما وجود دارند و کاربران را به صفحات دیگر سایت شما یا سایت‌های دیگر هدایت می‌کنند و تاثیر زیادی بر رتبه و سئو سایت دارند.

مقاله‌هایی با تعداد کاراکترهای متنوع تولید کنید

فراموش نکنید که ارائه اطلاعات مفید به کاربران، همیشه موجب تمایز شما با رقبایتان خواهد شد. محتواهای مد نظر خود را در اندازه‌های مختلف تولید کنید تا کاربران از خواندن مقالات شما به هدف خود دست پیدا کنند.

محتوای تصویری را چاشنی پست‌ هایتان کنید

اضافه کردن محتوای تصویری موجب افزایش کیفیت مطلب تولیدی شما می‌شود.

از کدهای نشانه‌گذاری Schema استفاده کنید

اسکیما سیستم نشانه‌گذاری و نوعی میکرودیتا است که توضیحات پیشرفته‌تری درباره محتوای صفحه به کاربران ارائه می‌کند. کدهای اسکیما موجب می‌شود که سایت شما راحت‌تر در گراف دانش گوگل، شناسایی شود و لینک دریافت کند. در تصاویر، تاریخ انتشار، عنوان صفحه و… می‌توانید از اسکیما استفاده کنید.

نتیجه گیری

گوگل و کاربر هر دو به دنبال رضایت کاربر هستند، اگر بتوانید کاربر را راضی کنید، یعنی همان کاری انجام داده اید که الگوریتم های گوگل و به خصوص مرغ مگس خوار گوگل به دنبال آن هستند. با اطلاعات کاملی که درباره الگوریتم های گوگل بدست می آورید می توانید در روند بهبود سئو سایت خود تاثیر گذار باشید و با رعایت اصول هر یک از الگوریتم هایی که در این مقاله و مقالات دیگر درباره شان صحبت کردیم وب سایت خود را به گونه ای سئو و مدیریت کنید که در بهترین جایگاه و رتبه در نتایج جستجوی گوگل قرار گیرید.